Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

att bli instruktör, mindfulnessinstruktör

Nästa söndag – den 2.a april, då ska jag påbörja min kurs som leder mig till att bli mindfulnessinstruktör. En resa jag påbörjade för drygt 7 år sedan med mitt första skarpa möte med Mindfulness. Då gick jag en kurs i Mindfulness hos min granne och vän Hasse på Mindfulnessgruppen. Efter den kursen har mitt liv tagit en annan riktning och ett lärande och växande jag tidigare inte upplevt eller varit omedveten om har visat sig.  Så när jag stöter på dessa ord i texten “On the Wildness of Children” landar jag igenkännande.

“Learning” is not conceived as a special activity at all, but as a natural by-product of being alive in the world.

Researchers are finding that children in these settings spend most of their time in a completely different attentional state from children in modern schools, a state psychology researcher Suzanne Gaskins calls “open attention.”  Open attention is widely focused, relaxed, alert; Gaskins suggests it may have much in common with the Buddhist concept of “mindfulness.”  If something moves in the broad field of perception, the child will notice it.  If something interesting happens, he can watch for hours.  A child in this state seems to absorb her culture by osmosis, by imperceptible degrees picking up what the adults talk about, what they do, how they think, what they know.

Och just det där med osmos – det är så jag upplever att jag har utvecklats efter mitt första skarpa möte med mindfulness. Att nu har jag liksom skalat av mig mina skal, sakta men säkert, för att kunna vara mottaglig till allt som är runtom.
På gott och på ont.

Så att nu kliva in i en kurs för att kunna hjälpa andra genom mindfulness – open attention – att vara öppet fokuserade, avslappnade och samtidigt alerta – det ser jag fram emot!

2 Comments

  1. Ingela

    Spännande. Jag är också nyfiken på att bli mindfullnessinstruktör. Jag får följa din utveckling.

    Reply

Leave a Reply to therese@mabon.se Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Snippets - The Lovers Podcast

11 säsonger
98 avsnitt
Välkommen att lyssna till oss!

Parcoaching

Längtar du efter att finna en ny stabil grund i din relation?
Är du redo att investera i din romantiska relation?

Lera

ClayPlay,
Handmade with love,
i positiv respektlöshet!
Välkommen till mina alster